Köpt moped!

Bilder på mopedrelaterat, t ex från utflykter och träffar. Vi vill även se era mopeder här, vilka olika modeller finns det i klubben?

Moderatorer: susanne, vicky50

Köpt moped!

Inläggav Temin » 20 09 07, 9:00

Bild

På en online-auktion.
Hade ingen aning vad det var för modell eller märke. Jag tyckte bara stuket var så häftigt att jag var tvungen att lägga ett bud.
Det verkar vara ett hop-plock av många modeller och någon har gladeligen gått lös med svetsen överallt på gott och ont.
Temin
15km/h

Re: Köpt moped!

Inläggav SS440-80 » 20 09 08, 3:52

Den var cool, men det finns som sagt lite att göra på den :lol:
Användarvisningsbild
SS440-80
30km/h

Inläggav Temin » 20 09 09, 12:30

Bild

Styret är inte så vackert om man tittar nära. Det var dessutom stum fjädring på den. Ena "röret" var skevt. Jag riktade det hjälpligt i min press, väldigt orolig det skulle bli ovalt och bli omöjligt att plocka ihop igen. Men det gick vägen; så nu finns fjädringsväg i framgaffeln! Röret genom ramen är dock också lite skevt så när man svänger känns det inte så bra. Men det verkar kännas bättre med hjulet i backen så man kanske kan "glömma" bort det :p

Bild

Växlingen har någon svetsat stum, så pedalen har direktanslutning till växeltappen :/ Jag har inte kunnat utvärdera ännu hur det fungerar i praktiken. Motorn verkar leva dock, tänder på startgas och växlarna verkar gå i som de ska.

Sadeln är också "fulmonterad", fram har de borrat fäste rakt genom ramen och bak sitter den fastskruvad i skärmen som knappast heller är orginal.
Nej tittar man nära så ser nästan ingenting bra ut, men jag kan inte släppa att jag tycker den ser riktigt ball ut från håll! XD Räknar med provstart och kanske körning till helgen, om jag får sakerna jag beställt innan dess.
Temin
15km/h

Inläggav SS440-80 » 20 09 10, 11:21

Kan du ta en bättre bild på växelföraren och hur det är svetsat?
Hängde inte helt med på hur växelrörelsen överförs från pedalen och vidare...
Användarvisningsbild
SS440-80
30km/h

Återvänd till Bilder